Wednesday 2 December 2009

Aku berjalan kaki ke sekolah demi kunci kereta

Selasa yang lepas, aku ada exam. Paper english. Itu dikira last lah sebab lepas tuh aku dah takde exam. Exam start pukul 9 pagi. Aku pun bangun la awal. Tak lawa awal sangat. Bajet la sebab sedap tidur pagi pagi ni kan. Lepas bangun tu, aku mandi and siap siap nak pergi sekolah. Tiba tiba, mak aku cakap kunci kereta hilang. Macam mana lah aku nak pergi sekolah ni. Adik adik aku dah cari merata- rata tapi tak jumpa. Diorg pun ada la alasan nak ponteng sekolah kan. CIS . Nampaknya aku terpaksa lah berjalan kaki ke sekolah sebab ada exam. Kalau tak dah lama ponteng! Aku lalu dekat jalan yg aku selalu lalu. Kesejukan menusuk kalbu. Bila aku bernafas je keluar cam asap (bukan asap tp apa tah). Aku saja je buat banyak kali. Seronok,haha. Alamak, dah nak pukul 9. Aku pun lari lah sikit. Pastu aku msk sekolah ikut jalan belakang. Cari bilik exam tuh. Number bilik tu M01. Siot,bilik tu kt depan. Lagi la kena lari. Aku pun masuk. Tercungap cungap depan penjaga tu. Orang lain dah start exam. Nasib baik la, aku bole start exam ikut normal time. Tak ada potong masa. Cikgu tu ckp relax dulu, hilangkan penat, lepas tu baru start exam. Lepas dah hilang penat tu aku pun start exam. Perak otak ! Lepas dah habis exam tu, aku pun balik jalan kaki. Aku pun tanya ar mak aku, "dah jumpa dah kunci kereta?" mak aku ckp "belum lagi". Kunci kereta ni pun,sedap hati je hilang! jahat tau.. Dah cari merata rata. Tak jumpa. Mak aku ckp haritu kunci yg hilang jumpa dalam bakul. Fina (adik kecil) kot sorok. Dah lama cari tak jumpa. Pastu adik aku yg sorang ni (hazman) ckp, "kalau aman jumpa kena kasi 1 pound". banyak cantik! hahaha. pastu ada kwn mak aku ni ckp la okay. Sekali adik aku jumpa dlm bakul. Cis,mcm tau je budak ni. Dia telah disyaki menyorok kunci itu dengan niat. Tapi dia ckp dia igt apa yg ibu cakap,so, try la cari. Aku pun satu. Tak cari plak kt situ. Pastu adik aku dapat 1 pound. Bapak aku pun kasi dia 1 pound. 2 pound ! Cemburu sangat. Tapi takpe,aku pun dpt 2 pound. Upah ambil adik aku dekat sekolah. Hahaha. sekarang orang yang baca pulak jeles.

2 comments:

  1. takat 2 pound ak x heran le. ak ley dpt bejuta2 rupiah dlm stu mse. lg besar kn angka dy?? haha.

    ReplyDelete
  2. hahaha sian ana hampir2 kene tuduh.....

    ReplyDelete