Sunday 14 August 2011

Selamat Berpuasa Semua

Popia
Cornflakes campur honey


Ye, aku tau dah dua minggu berpuasa. Tapi aku saja je nak wish sekarang. Kenapa? Tak boleh? Eh boleh je. Syok sendiri betul kan aku, cakap sorang sorang haha. Sebenarnya, aku dah lama nak wish dekat blog tapi takde idea nak tulis apa. So, sekarang dah tau apa nak tulis. Sekali lagi aku ucapkan. Selamat berpuasa kepada semua muslim.

Bila dah start puasa ni, banyak pulak iklan kurma yusof taiyob kat tv. Hehe. Lepastu, mula la ada sale baju kurung la apa lah. Padahal puasa baru je bermula kan. Kawan kawan aku ada la jugak yang dah shopping siap. Aku belum beli pape lagi. Agaknya, beli last minute macam tahun-tahun yang sebelumnya kot, hahaha. Sebab, selalunya masa last minute, baju murah-murah :p

Cakap pasal puasa ni. Dulu, aku ingat lagi masa aku kecil. Aku start puasa sejak darjah berapa eh? Tak ingat la pulak. Masa kecil-kecil dulu, aku sanggup puasa penuh sebab nak dapat duit raya, haha. Tapi sekarang ni takde lah. Aku ikhlas berpuasa. Dah memang tanggungjawab aku sebagai muslim kan. Ehem, solat jangan lupa juga.

Tapi, ada ke orang ikhlas cakap dia ikhlas? Errrrr. Okay, aku cakap dalam hati. So, takde siapa dengar eh? Bagus, haha.

Bagi aku, bulan puasa ni agak special sikit. Suasana dia lain sikit daripada bulan-bulan yang lain. Tapi, bulan 10 (birthday aku) pun meriah gak. Tapi tak semeriah bulan puasa lah. Masa bulan puasa ni la orang buat ibadah extra kan. Bukan nak kuruskan badan saja ye. Kurus-kurus pun, raya nanti berisi balik haha.


Bulan puasa ni, atuk and nenek aku ada datang rumah. Hoho, apa lagi? Aku tolong lah nenek aku buat kuih. Banyak jugak lah, nenek aku dengan mak aku buat. Setakat aku dah buat karipap, spera, kuih ketayap, kuih cara, roti jala, kuih kuci dan kuih popia. Fuhh, seronok kalau apa yang kita buat tu menjadi, hehe. Itu je la kot nak tulis. Haha. Selamat berbuka puasa~

Teka teki - Roti apa yang boleh tangkap ikan?
Jawapan - Roti jala la, hahaha.

No comments:

Post a Comment